header

Kurikul KDBZ-a su izradili učitelji i nastavnici, stručni suradnici i roditelji uz podršku i savjetovanje stručnjaka Agencije za odgoj i obrazovanje, a kao odgovor na potrebe roditelja koji žive u multikulturalnim sredinama.
Predmetni kurikul dobio je preporuku za uvođenje u škole po stručnom mišljenju Agencije za odgoj i obrazovanje, u svibnju 2007.

U razdoblju od 2007. do 2010. proveden je pilot projekt podržan od MZOŠ-a u trima školama u regiji u koji je bilo uključeno više od 60 učenika. Zbog izvrsnih rezultata projekta, zainteresiranosti djece, razvijanja zajedništva i međusobnog uvažavanja, u provedbu se od školske godine 2010/2011 uključilo 8 škola u regiji. Provođenje je podržala Europska Unija kroz projekt „Zajednička prošlost – zajednička budućnost“.

Vanjska evaluacija potvrdila je potrebitost i korisnost ovakvog programa u zbližavanju djece preko etničkih podjela u postratnim multikulturalnim zajednicama, te se projekt preporuča provoditi i dalje.
Predsjednik Republike Hrvatske prof.dr.sc. Ivo Josipović povodom obilježavanja Dana ljudskih prava 2011. godine odlikovao je Nansen dijalog centar Poveljom Republike Hrvatske za iznimne rezultate u obrazovanju djece različitih nacionalnosti u multikulturalnoj zajednici i borbi protiv segregacije u obrazovanju.

Od školske godine 2011/2012 provedbu izvannastavne aktivnosti u sedam škola Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije podržalo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske kroz projekt „Stvaranje mreže interkulturalnih škola“. 2013-2015 godine program dobija podršku Europske komisije kroz projekt „Interkulturalno obrazovanje za integrirane zajednice“.

Trenutno u provedbu programa uključene je više od 20 škola, nastavnici i stručno osoblje iz 6 županija RH: Sisačko-moslavačka, Šibensko-kninska, Međimurska, Istarska, Osječko-baranjska i Vukovarsko-srijemska, te škola Matija Gubec iz Tavankuta (Vojvodina).

Publikacije

interkulturno obrazovanje

Facebook

logo nansen korak po korak